Du har købt et domæne, og du har en flot hjemmeside – men hvad så? Du tænker måske, at det nu vælter ind med besøgende. Men bare fordi du har en fin butik, betyder det jo ikke, at kunderne har hørt om dig. Ligesom fysiske butikker skal tiltrække opmærksomhed for at få kunder i biksen, skal du gøre det samme online.

Men hvordan fungerer det på nettet? Der er mange veje til Rom, og der er mange retninger, du kan vælge, hvis du vil tiltrække kundernes opmærksomhed. I dette indlæg går vi i dybden med content, og hvordan det skrevne ord kan flytte bjerge, når det kommer til at få kunder i butikken.

Lyder det spændende – så puds læsebrillerne, og kig med her, hvor vi ser nærmere på følgende:

 

 

Generer varme leads med kategori- og produktbeskrivelser

Hvad enten du sælger fysiske produkter eller ydelser, skal du have tekst på dine kategori- samt produktsider. Søgemaskiner som Google hjælper med at placere dig på relevante ord, der relaterer sig til emnet. Du kan risikere ikke at blive rangeret på et eneste søgeord, hvis du mangler tekst, da Google så ikke kan placere dig.

 

Nedenfor kommer vi ind på, hvordan du skal gribe denne proces an. Hvorfor du bør få folk ind på dine kategori- og produktsider, er egentlig meget simpelt. Ender folk på disse sider, skyldes det, at de har lavet en specifik søgning, og konklusionen er derfor, at der er tale om relativt varme leads.

Lander de på produktniveau, har de været meget konkrete i deres søgning, og de vil mere eller mindre være så varme, at du kan brænde dig på dem. De står kort sagt så langt nede i salgstragten, at ikke engang deres bankmand kan få dem op – her lander du altså salget. Så selvfølgelig skal vi have dem herind.

 

Sådan skriver du dine tekster til søgemaskinerne

Når du skal skaffe trafik til dine sider, er det vigtigt, at du bejler til Google, men hvordan gør man det? Først og fremmest skal dit content bygges op omkring en SEO-strategi og analyse af relevante søgeord.

 

Efter det er på plads, skal du i gang med skrivefasen. Det kan virke som den lette del, men det er langtfra sandheden – Google elsker tekst og gerne meget af det, hvilket også fremgår af statistikken herunder.


Kilde: jeffbullas.

 

 

 

 

 

 

 

 

Her er der taget udgangspunkt i meget lange tekster, som også bliver relevant, når vi kommer til vidensportaler/blogs. Det er dog også interessant i dette afsnit.

Det understreger nemlig pointen om, at Google elsker lange tekster. Det skyldes, at søgemaskinen gerne vil give sine kunder den bedste information, så de træffer de rigtige beslutninger. Den antager, at længere tekster skaber mere værdi, og derfor vil disse blive belønnet med bedre rangeringer.

Selvfølgelig er det ikke altid nødvendigt at skrive meget, og det skal da også understreges, at tekster med en masse fyldord bliver straffet. Teksten skal skabe værdi og ikke bare gentage sig selv. Derfor er det ikke altid muligt at skrive flere tusinde ord, men hvorfor også gøre det?

 

Skyscraper content handler om, at du går ind og kigger på dine værste konkurrenter. Hvor lange er deres tekster, og hvor mange søgeord bruger de? Når du har fundet ud af det, gør du det endnu bedre ved at lave en længere tekst og inddrage flere søgeord. På den måde bruger du kun de nødvendige ressourcer, og Google skal nok fange dig i sin kikkert og vise dig frem for sine besøgende.

 

Opsummering:

  • Hav fokus på tekstlængden.
  • Brug søgeord.
  • Skab værdi for kunden. Du skal sælge målet og det problem, der kan blive løst med ydelsen eller produktet.

 

 

Giv din viden væk ”gratis” på en blog eller vidensportal

Den nye måde at spinde guld på online er ved at have en blog eller vidensportal, hvor man lystigt deler ud af sine guldkorn. Der er flere virksomheder, som har gjort det til deres primære kanal for at tiltrække trafik grundet en ændring i søgeadfærden.

Tendensen på eksempelvis Google og YouTube viser, at vi gerne vil klare vores problemer selv. Vi vil selv lappe vores cykel, arrangere den perfekte fest, lave terrassen og skrive de fede tekster selv. Derfor søger vi efter blogs med råd eller andre guides, der kan hjælpe os på vej.

 

Som virksomhedsejer kan det virke angstprovokerende at dele ud af sin viden, hvis det betyder, at en besøgende hopper væk fra din side, da han eller hun nu selv kan løse opgaven. Det kræver ikke meget økonomisk snilde at gennemskue, at det på kort sigt ikke giver en overflod af penge i kassen, men på langt sigt tager snakken en helt anden drejning.

 

Kunder er loyale mod de virksomheder, der har givet dem en god oplevelse. Og når du deler ”gratis” ud af din viden – ja, så scorer du gode point hos forbrugeren. Du vil alt andet lige blive anbefalet, hvis forbrugeren har en i vennegruppen, der mangler din hjælp. Samtidig vil han eller hun vende tilbage, hvis dine ydelser eller produkter pludselig er relevante.

 

Du bliver med andre ord en trusted advisor. Det indebærer, som ordet antyder, at du bliver en rådgiver, som folk stoler på. På langt sigt kan det give et hav af købende kunder – og måske skal de endda bruge noget helt andet, når de er inde på din shop end det, der bragte dem ind, hvorfor mersalg er en afledt effekt.

Kort sagt er en blog/vidensportal en trafikmagnet og et våben, du ikke kan undvære. Det er din billet til at få en placering, der svarer til den butik, der ligger allerbedst på Strøget.

 

Et par eksempler på virksomheder, der er med på moden, har du her:

Kilde: fribikeshop.

 

Fri BikeShop er en af de mest besøgte cykelsider i landet, og det er bestemt ikke uden grund. De bruger et hav af ressourcer på denne del af deres side. Det kan godt være, at du selv kan indstille din cykel til de rette mål, efter du har set deres video. Men står du pludselig og mangler en ny slange til dit dæk, vil det være Fri BikeShop, du går til. De bliver top of mind med denne blog og skaber troværdighed hos den besøgende. 

 

 

Kilde: mobler.

 

I en anden boldgade har vi mobler.dk. De befinder sig på et ekstremt konkurrencepræget marked, hvor de kæmper mod nogle mastodonter – og der kan hurtigt blive brugt mange penge, hvis man vil ranke på sovesofa, spisebord, reol eller lignende.

Derfor lokker de kunder til gennem deres blog, hvor der løbende bliver uddelt tips og tricks til indretningen. Og når den besøgende er inde for at blive inspireret, hopper han eller hun naturligvis lidt rundt på siden for at lede efter møbler, der passer til boligen.

 

En blog/vidensportal er lige nu et af de vigtigste våben, når du skal skaffe trafik til din side, og det er en stor fejl, hvis du lader muligheden passere.

 

Skab omsætning, og vedligehold relationer med nyhedsbrevet

Her har vi at gøre med en af de mest lavthængende frugter inden for marketingbranchen. Dog er det noget, som rigtig mange glemmer at udnytte – og hvor er det bare en skam. Nyhedsbrevet er en af de absolut hurtigste måder at skaffe trafik på for dermed at lave noget hurtig omsætning.
Du skal ikke være bange for at bruge denne markedsføringsform, eftersom de tilmeldte til din nyhedsliste på den ene eller anden måde allerede har vist interesse eller måske endda købt hos dig.

 

Med nyhedsbrevet kan du promovere mange områder af din forretning. Det kan være, at der er kommet flere varer i sortimentet, der er tilbud eller noget helt tredje – det skal folk da vide. Vi danskere elsker at gøre en god handel, men vi vil også gerne stå først i køen. Giv dem chancen med dit nyhedsbrev, uanset hvad de søger.

 

Det hele skal dog ikke gå op i salg, da det kan virke afskrækkende. Derfor kan du bruge nyhedsbrevet til at eksponere dit nye blogindlæg, som vi har skrevet om ovenfor. Du styrker relationen ved at dele ud af dine tips, og det giver på langt sigt en loyal kunde, som nok skal henvende sig til dig, når der er brug for hjælp. Samtidig giver det noget dejlig trafik, som Google også bruger i sin vurdering, når du skal rangeres.

Fælles for nyhedsbreve og blogindlæg er, at du skal være aktiv. Skyd begge dele afsted to gange om måneden som en fast del af din markedsføring. Det giver kunder.

 

Content er vigtigt i enhver marketingstrategi, og i dette indlæg har vi givet dig tre simple råd, der kan generere flere besøgende, mere omsætning og sætte dig på verdenskortet online.

“Skal jeg hjælpe dig i gang?”

Alexander Green

Ring på 50 54 40 56

Elsker du også markedsføring?

Elsker du også markedsføring?

HELT GRATIS flere tips og tricks direkte fra vores eksperter.

 

Vi sender kun det bedste!

Du modtager nu dine tips og tricks.